ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗΣ 

Διευθυντής: Ιωάννης Μπελημπασάκης.

Διδακτικό-Ερευνητικό Προσωπικό (ΔΕΠ):
Ιωάννης Μπελημπασάκης, Επίκουρος Καθηγητής

Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΕΕΠ):
Ουρανία Φραγκουλίδου
Χριστιάνα Ηλιοπούλου

Επικουρικό Διδακτικό και Εργαστηριακό Έργο:

Ειδικό Τεχνικό Εργαστηριακό Προσωπικό (ΕΤΕΠ):
Ευθύμιος Σκριάπας
Γεώργιος Γιαννουχαηλίδης

Πρόγραμμα Σπουδών Εργαστηρίου Χαρακτικής
Η διδακτική δραστηριότητα ενός Εργαστηρίου Τέχνης είναι απόλυτα συνδεδεμένη με τα πιστεύω των δασκάλων που υπηρετούν στο συγκεκριμένο χώρο. Οι ιδέες των καθηγητών μοιραία επηρεάζουν την πορεία των νέων καλλιτεχνών, τουλάχιστο στην αρχή της δημιουργικής τους πορείας. Από τα πρώτα βήματα που κάνει κανείς στο χώρο της Τέχνης και ιδιαίτερα της χαρακτικής πρέπει να αποφύγει τον κίνδυνο που κρύβεται στη μανιέρα της τεχνικής. Οφείλουμε να βρούμε τη χρυσή τομή στην εικαστική σκέψη ανάμεσα στην εφαρμογή της τεχνικής και την έμπνευση. Ένα μη εμπνευσμένο άπταιστο τεχνικά έργο μας αφήνει εξ’ ίσου αδιάφορους με ένα έργο που η τεχνική του πραγμάτωση ήταν ατελής. Ακολουθώντας αυτή γραμμή το Εργαστήριο Χαρακτικής του Α.Π.Θ. προσπαθεί να μυήσει τους φοιτητές του στα μυστικά αυτής της αρμονίας ανάμεσα στην τεχνική και τη δημιουργό σκέψη. Οι φοιτητές διδάσκονται ακολουθώντας το πρόγραμμα σπουδών όλες τις τεχνικές χάραξης και εκτύπωσης. Έτσι η επιλογή της τεχνικής είναι πρόβλημα των διδασκομένων. Επιλέγουν την ορθότερη τεχνική για να εκφραστούν πληρέστερα. Οι δάσκαλοι του Εργαστηρίου προτείνουν και μέσα από διάλογο οι διδασκόμενοι επιλέγουν. Η βαρύτητα δίνεται στην προσωπική έκφραση έτσι ώστε να καλλιεργηθεί ο καλλιτεχνικός χαρακτήρας του κάθε φοιτητή που είναι μια ξεχωριστή οντότητα. Αυτός είναι ο λόγος που στις τακτικές εκθέσεις των φοιτητών του Εργαστηρίου υπάρχει μια πληθώρα τεχνικών από την πιο κλασική έως την πιο σύγχρονη. Από τις αναλογικές τεχνικές χάραξης έως τις ψηφιακές εικαστικές εκτυπώσεις. Η έμφαση δίνεται στην προσπάθεια άρθρωσης του προσωπικού εικαστικού λόγου.

Α΄- Β΄ εξάμηνα: Εκμάθηση του σχεδίου μέσω της μελέτης του γυμνού μοντέλου. Μύηση στις τεχνικές της ανάγλυφης χάραξης. Η εμπέδωση της γνώσης όλων των τεχνικών της αναλογικής χαρακτικής όπως και των ψηφιακών εκτυπώσεων. Συνειδητοποίηση των φοιτητών απέναντι στις ιδιαιτερότητες του «χαρακτικού βλέμματος». Χρησιμοποίηση των εγγενών πλαστικών αξιών της Χαρακτικής με στόχο την παραγωγή ενός καινούριου αισθητικού αποτελέσματος πέρα από την εικόνα.

Γ΄ εξάμηνο: Εμβάθυνση στις τεχνικές της βαθυτυπίας, εφαρμογή στις ασκήσεις του μοντέλου Δ΄-Ε΄ εξάμηνα. Εισαγωγή στις μεικτές τεχνικές και στη λιθογραφία.

ΣΤ΄ εξάμηνο: Ανάγλυφη και βαθιά χάραξη, λιθογραφία, σχέση των τεχνικών αυτών με τη φωτοχάραξη και με Η/Υ.

Ζ΄ εξάμηνο: Εμβάθυνση των μεικτών τεχνικών εισαγωγή στη χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας στη φάση της εκτύπωσης, οικολογικές τεχνικές, τεχνική του image on.

Η΄ εξάμηνο: Εμβάθυνση των μεικτών τεχνικών στον H/Y, φωτοχάραξη και τεχνική του image on.

Θ΄ εξάμηνο: Σχέσεις της κλασικής χαρακτικής με τις ψηφιακές εικαστικές εκτυπώσεις. Εκπόνηση της διπλωματικής εργασίας.

Ι΄ εξάμηνο: Εκπόνηση και παρουσίαση της διπλωματικής εργασίας, εφαρμογή των τεχνικών που διδάχτηκαν ως σύνολο για την παραγωγή αυτόνομου εικαστικού έργου

^