ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ Ι

ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΕΤΟΣ 2016/17

 

 

Προετοιμασία - Οργάνωση - Διδασκαλία - Εκτέλεση πειραματικού σχεδίου διδασκαλίας του μαθήματος με σκοπό την ελεύθερη έκφραση του παιδιού.

 

-Οι εργασίες θα αποσταλούν την ημέρα των εξετάσεων του Φεβρουαρίου ή και νωρίτερα (1-2 ημέρες) σε ψηφιακή μορφή. Μετά την ημερομηνία παράδοσης δεν θα γίνονται δεκτές.

-Οι εργασία θα γίνει σε δύο μέρη. Το πρώτο μέρος θα είναι το προσχέδιο της εργασίας και η βιβλιογραφία που έχει επιλεγεί. (εκτός από αυτήν που παραθέτω). Διορθώνεται και σας την επιστρέφω προκειμένου να την ολοκληρώσετε. Ολοκληρωμένη κατατίθεται στις εξετάσεις του Ιουνίου.

-Φοιτητές/τριες περασμένων ετών που έχουν παρακολουθήσει μόνο ένα εκ των δύο εξαμήνων, ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ θα κάνουν όλη την εργασία όπως και οι συνάδελφοί τους και θα βαθμολογηθούν για ένα εξάμηνο.

 

 

Θέματα εργασιών για το μάθημα Ειδική διδακτική της Τέχνης 1 & 2

 

1η Ομάδα (για τις τρεις πρώτες τάξεις του Δημοτικού Σχολείου)

 - Υποδέχομαι το Χειμώνα και το καινούργιο Έτος

- Υποδέχομαι το καλοκαίρι και τις Διακοπές

- Πως μπορούν όλα τα παιδιά του κόσμου να γίνουν φίλοι μου.

 

2η Ομάδα (για τις τρεις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού Σχολείου)

- Η Σαρακοστή και ο Καρνάβαλος

- Μια ημέρα στη χώρα που τα ζώα μιλούν όπως οι άνθρωποι

- Ένα δάσος που αντί δέντρα είχε εικόνες με ευχές

 

3η Ομάδα (για τις πρώτες τάξεις του Γυμνασίου)

1. Διακοσμώ το ποδήλατο μου, το σκέιτ ή τον υπολογιστή μου

2.   Πως μπορώ να μεταμορφώσω τον παλιό σχολικό μου σάκο σε έναν καινούργιο.

3.   Προτάσεις ιδέες για γκράφιτι στην Πόλη, τη συνοικία, τη γειτονιά μου.

 

 

 

Ενδεικτική Βιβλιογραφία Εργασιών

Laoura Chapman, Διδακτική της Τέχνης, Προσεγγίσεις στην καλλιτεχνική αγωγή, εκδ. Νεφέλη

Σύγχρονες προσεγγίσεις στη διδακτική της τέχνης, Επιμέλεια Τιτ'ικα Σάλλα, εκδ. Νήσος 2011

Αrnheim, R. (2005). Τέχνη και Οπτική Αντίληψη. Αθήνα: Θεμέλιο.

Βruner, J. (1975). Toward a Theory of Instruction. Cambridge: Belknap Press. Γκαγιώ, Μπ.-Α. (2002). Πλαστικές Τέχνες, μτφ. Μ. Καρρά. Αθήνα: Νεφέλη.

Daucher, H., & Seitz, R. (2003). Διδακτική των Εικαστικών Τεχνών. Επιστ. Επιμ. Τ. Σάλλα-Δουκουμετζίδη. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.

Decroly, O. (1925). Le Fraitement et l’ ducation des enfants irrguliers. Bruxelles:

Lamertin.

Houssaye, J. (Επιμ.) (2000). Δεκαπέντε Παιδαγωγοί. Σταθμοί στην ιστορία της παι-

δαγωγικής σκέψης. Καρακατσάνη, Δ. Αθήνα: Μεταίχμιο.

Houssaye, J. (Επιμ.) (2000). Δεκαπέντε Παιδαγωγοί. Σταθμοί στην ιστορία της παιδαγωγικής σκέψης. Καρακατσάνη, Δ. Αθήνα: Μεταίχμιο.

Κολιάδης, Ε. Α. (1997). Θεωρίες μάθησης και εκπαιδευτική πράξη. Τόμος Γ ́. Αθήνα: Γνωστικές Θεωρίες.

Μουζάκης, Τ. (1983). Η Ζωγραφική στα Σχολεία. Αθήνα: Βιβλία για Ολους. Μουζακίτη, Φ. (2003). Φόρμα, Η Οπτική Γλώσσα στον Σύγχρονο Σχεδιασμό. Αθήνα: Οδυσσέας.

 

Ιστότοποι

1.             http://www.art-teachers.com/index.php/2012-11-15-21-20-11/2012-11-15-20-45-38/2012-11-15-20-47-20/127-2012-11-27-16-22-36

2.             http://opencourses.uoa.gr/modules/units/index.php?course=ECD103&id=2054

3.             http://opencourses.uoa.gr/modules/units/?id=2053

4.             http://www.oepek.gr/pdfs/Aisthitiki_agogi_ekpaideytikoi2.pdf

5.             http://users.sch.gr/akoptsi/index.php/2012-03-13-21-01-36/2012-03-13-21-02-01/cat_view/13-sxedia-mathimaton/5-d-taksi?limit=5&order=name&dir=DESC&limitstart=0

6.             http://www.edc.uoc.gr/~didgram/PDF/XRISTIDIS.pdf

7.             http://www.elliepek.gr/documents/6o_synedrio_eisigiseis/87_Ntoulia.pdf

8.             https://www.amnesty.gr/wp-content/uploads/2010/05/onefamily.pdf

9.             http://photodentro.edu.gr/aggregator/search/all/field_cl_discipline/2643#path=field_cl_discipline/αισθητική-αγωγή-2643/field_cl_discipline/εικαστικά-2654/field_cl_discipline/ζητήματα-εικαστικών-τεχνών-2663

10.          https://eclass.upatras.gr/modules/document/file.php/PN1439/Παραδόσεις.pdf (απευθύνεται σε δασκάλους/λες)

11.          http://childhood-art-project.blogspot.gr/2014/02/h.html ( να προτιμηθεί)